Стайлинг

Какво е стайлинга ?! Какво означава стайлинг в грима и визията…

Текст: Иво Живков

Стилист-сладкар, стилист-фризьор, стилист моден консултант…стилист по цветята, стилист на витрини, web стилист… Изобщо думата стилист може да се употребява навсякъде…и като че ли всеки има прави да я ползва, като че ли тя означава по-добър специалист в своята област, който е достигнал артистично ниво в това, което прави… Очевидно думата има основата на стил (вкус за подреждане, съчетаване и хармонизиране на нещата, които изглеждат красиво, стилно, хармонично). Като, че ли в тази дума се чува и ing- сегашно продължително време, като че ли стайлингът не е нещо еднократно…като че ли ни се иска да има продължително действие… Очевидно това е една от думите, която всеки тълкува както иска. Днес стилист казват на фризьор, който е повече от фризьор…(а не някакъв “прост фризьор”). Стилист може да кажете на човек, който Ви облича със стил (преди се ползваше модист или моден дизайнер). Стилист може да кажете на човека, който прави вътрешния дизайн на Вашето жилище или офис…но може да го наречете и декоратор, художник-декоратор, вътрешен архитект, стилист на постранството… В журналистиката има термин стилист – в смисъл на стилов редактор…дори за един готвач, който прави красиво подредено ястие или хармонизира вкусове на ястията, хората казват – “Той не е готвач, той е стилист!”. В модните списания стилист се употребява и в смисъл на човек подбиращ рехите и аксесоарите за снимки, човек учил мода. В нашумялото напоследък телевизионно шоу Oueer Eye (For The Straight Guy), преведено на български като “Великолепната петорка”, наричат специалиста, който подбира дрехите като fashion (мода, модист), а специалиста, който съветва за козметиката и фризурите – стилист. Именно в този смисъл на думата ще акцентираме днес.

Как стила от модата заживя свой собствен живот като beauty style?

Наистина съвременния стил започва от големите имена в модата – Шанел, Кристиан Диор, Ив Сен Лоран, като не пренабрегваме и предшествениците им Мадам Роша, Пиер Белбин, Кристобал Баленсиага, мадам Кавен, Скиапарели… Модата готви колекции пролет-лято и есен-зима, но се нуждае и от лица за колекциите си. Така започва ерата и на New Look в колекциите грим, лансирани от същите тези модни империи. Така лицата на колекциите стават модни икони. В началото това са актрисите, после идва ерата на топ-моделите, а днес като, че ли ерата на лицата от музикалната индустрия (световната имам предвид). Така се създават стилове лица, които не са просто стил на гримиране, а едно по-цялостно и по-дълбоко разбиране на решение, съчетаващо цялостната визия и облекло, прическа и грим – главната цел, на която е подкрепа на цялостната личност. Стилист на лица ?! Не сте чували такъв термин, нали ?! В началото на New Look ерата се появяват креативни гримьори, които създават лицата на моделите и лицата на колекциите грим. Това са хора, които създават не само визията, но и цветовете, консистенциите на козметични продукти, изпробват дозини червила, за да открият точният цвят и дори аромат. Избират дизайнът на флакона и картонената опаковка на продукта. Имат решаваща роля дори в заснемането на фотографиите и видеоклиповете за лансирането на тези продукти. Но най-интерестното си остава лицето. Даже част от марките си имат скрити послания към клиентите си като стил. Оглеждайки се в кутийката си пудра на съответната марка, даваш послание на всеки за стила, който те изразява… Например:
Диор (Dior) – за луксозни клиенти, аристократи, класически и консервативни личности
Шанел (Chanel) – за луксозни, аристократични клиенти, наследствено богати (шеговито), за неприлично младата любовница на неприлично богатият мъж (част от истинската биография на самата Коко Шанел)
Ив Сен Лоран (Yves Saint Louren) – за луксозни клиенти, освободени, артисти, ярки и колоритни личности, държащи да се забелязват отдалече (част от биографията на самия Ив Сен Лоран)
Герлен (Guerlain) – изключително луксозна, аристократична, женствена марка, за жената живееща в Париж и държаща на примствеността (марката има 4-5 поколения луксозна история и стил)
Ланком (Lancome) – луксозна, но и приемливо ценово марка, за младата жена търсеща лекота, стил, изисканост, закачливи, но и креативни, семлпли решения за грима

Какво търсят клиентите като услуги?

Отдавна отмина ерата на „дневен“ и „вечерен“ грим. Тези остарели понятия нямам място в ценовата Ви листа и услуги, които предлагате. Днес освен flash make-up, пробен грим, услуга грим, хората търсят индивидуални консултации по грим, стил на грима, VIP make-up, имидж консултации, визуален PR (посланията, които носиш с визията си) и визуален коучинг (да си номер едно от стоте най-добре изглеждащи).

Как да открием кой е нашия стил лице, грим?! Къде сме ние в морето от красота?!

Днес стилът на визията, на лицето подкрепя цялостната Ви личност. Нещата стигат до там да се отчитат и психологически архетипи (типове поведение – Юнг). Вашият стил визия, лице трябва да е в хармония с вътрешното Ви чувство за хармония и да Ви изразява. Дава послание на хората за истинската им същност. Привлича към тях хора, които те самите биха искали да привлекат.

Как това развитие на козметиката и психологията ще повлияе на професионалистите гримьори, фризьори, козметици?!

Хората днес не идват в един салон просто за грим, или за едно подстригване или сешоар…те идват да релаксират, да се докоснат до нещо хармонично, до това красотата да бъде хармонично изразяване на тяхната личност. За да се почувстват подкрепени от специалисти, които разбират от естетика. Отношението като към „детайли на поточна лента“ не е печелившия вариант за нито едно уважаващо себе си естетично студио.

Стилът Диор


Кристиан ДиорТекст: Росен Николов
Снимка:



Christian Dior – едно име, което е синоним на лукс, шик и страст.
Най-влиятелният дизайнер в края на 40-те и 50-те, Кристиан Диор доминира в модата с прочутия си силует с много тънка талия, т.нар. New Look и дефинира нов бизнес модел в следвоенната модна история. Въпреки всички предразсъдъци, срамежливият и доста сдържан Диор не се изплашва да се пребори с клишетата на своето време. Чрез неговата страст и талант , той дарява красота, която не се подчинява на норми и канони. Облеката му са от скъпи и луксозни материали. Костюмите са с меки рамена, много силно вталени и с дълги до под коляното, напълно разкроени поли.

Прочетете остатъка от публикацията »

Стилът Жан Пол Готие


Жан Пол ГотиеТекст: Росен Николов
Снимка:



Жан Пол Готие е единственият дизайнер, който няма специализирано образование в областта на модата, но въпреки това е всепризнат талант. Неговите колекции са основани на уличната мода с акцент върху популярната култура. Той шокира с използването на неконвенционални модели за представянето на колекциите си , като възрастни жени, хора с много пиърсинг и татуировки по телата си и с играта на половете по време на шоутата си. Готие облича Мадона за световното й турне и възпява черния корсет с конуси на бюста, превръщайки го в една от най-известните дрехи в света.

Прочетете остатъка от публикацията »

Стилът Dolce & Gabanna


Dolce & GabannaТекст: Росен Николов
Снимка:



Стилът Долче и Габана се отличава по това, че колекциите са им младежки, насочени. Те са най-успешния дует в световния моден дизайн. Тяхната мода е продаваема не само, защото е пазарно ориентиране, но има и комерсиален характер. В основата на стила на Долче и Габана са залегнали фетишите на рок и поп музиката, етностила и постмодерната еклетика. Хипитемата също е засегната, както в младежките субкултури, така и в ъндърграунд влиянията.

Прочетете остатъка от публикацията »

Стилът Пако Рабан


Пако РабанТекст: Росен Николов
Снимка:



Дизайнерските колекции на Пако Рабан са истински образец за моден дизайн. Неговият стил се характеризира с изчистен и модерен вид, а линиите изразяват млад дух и енергия. Да носиш Пако Рабан означава да прегърнеш момента и в същото време да гледаш в бъдещето. Неговият неподправен стил са артистично насочени модели, изработени от високотехнологични материали, като свръх лек титаниум.Той е изключителен с това, че успява в сглобяването на метални модули, в търсене на архитектурни форми, допълващи тялото. Неговите колекции въплъщават в себе си визия и модна перспектива.

Прочетете остатъка от публикацията »

Стилът Джорджо Армани


Джорджо АрманиТекст: Росен Николов
Снимка:



Приносът и динамиката на дизайна на Джорджо Армани е, че е един от първите, които започват да разделят линиите на облеклото тематично и възрастово, съобразявайки се с обстоятелството, че обществото все повече се разкрепостява. Негова е идеята да облече жените в мъжки сака. Тази негова идея идва от всекидневието и улицата. Материите, които използва са кашмир, вълна и коприна. Негово е схващането, че хубавите дрехи не може да не са скъпи. Той въвежда заоблeните яки на вратовете, с което той става класик. Преди всичко колористичните му предпочитания са сивокафяво, бежаво , сиво и цвета на камъка.

Прочетете остатъка от публикацията »

Advertisements

2 thoughts on “Стайлинг

  1. статията определено ми хареса- ди си стилист е повече от това да имаш знанието и тапията – необходим е творчески потнециал, който бълбука вътре в човека – той те отличава от останалите

    Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s